Wyniki Badania Najlepsi Pracodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej - Opracodawcach.plWyniki Badania Najlepsi Pracodawcy w Europie Środkowo-Wschodniej
fot. hewitt.com
Hewitt Associates, firma doradcza i outsourcingowa, ogłosiła wyniki tegorocznej edycji Badania Najlepsi Pracodawcy (Best Employers Study) w Regionie Europy Środkowo– Wschodniej (CEE). W kategorii dużych firm pierwsze miejsce zajął McDonald’s Rosja, natomiast Microsoft Słowenia zwyciężył w grupie małych i średnich organizacji.
Microsoft wziął udział w konkursie w sześciu krajach - Słowenii, Rosji, Polsce, Słowacji, Czechach i Ukrainie – i w każdym z nich osiągnął znakomite wyniki, zdobywając tytuł Najlepszego Pracodawcy. Spójność w budowaniu zaangażowania pracowników w perspektywie całego Regionu sprawia, że Microsoft zasłużył na szczególne wyróżnienie. W rankingu Najlepszych Pracodawców w Regionie, polski oddział Microsoft znalazł się na 6. pozycji w kategorii dużych firm. Na liście Najlepszych Pracodawców w Regionie CEE w kategorii małych i średnich przedsiębiorstw znalazły się ponadto trzy firmy z Polski: Cisco Systems Sp. z o.o. (5. miejsce), American Express Poland S.A. (7. miejsce) i SGI Baltis Sp. z o.o. (12 miejsce.).
"Wiemy, że pracownicy są najcenniejszym zasobem w firmie, dlatego też pozyskiwanie talentów jest traktowane jako priorytet przez każdego pracownika organizacji. Celem, do jakiego dążymy jest nie tylko zachęcanie ludzi do podjęcia pracy w naszej firmie, ale także koncentracja na zapewnieniu im możliwości rozwoju w naszej organizacji, zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym." - powiedział Vahe Torossian, Dyrektor Microsoft w Europie Środkowo–Wschodniej.
"Badanie Najlepsi Pracodawcy pokazuje, że wrażenia pracowników, kiedy rozpoczynają pracę w nowej firmie, są podobne do tych, które odczuwamy, kiedy się zakochujemy. Pracownicy początkowo są bardzo zaangażowani i jest dużo bardziej prawdopodobne, że mogą w tym okresie akceptować pewne niedoskonałości. Jednakże, kiedy kończy się swego rodzaju miesiąc miodowy, pewne rozczarowanie jest nieomal nieuchronne: po pierwszych 12 – 18 miesiącach zatrudnienia, zaangażowanie znacząco spada (z 69 do 53%)." – dodał Zsolt Szelecki, Dyrektor Zarządzający Hewitt w Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Zgodnie z wynikami Badania, tylko połowa pracowników (51%) uważa, że wizerunek ich firmy jako pracodawcy jest zgodny z ich własnymi doświadczeniami. Innymi słowy, faktyczne doświadczenie w pracy w organizacji często rozmija się z obietnicami składanymi przez pracodawców na początkowym etapie pracy. Badanie Hewitt wskazuje, że z momentem, gdy firmy przestają dotrzymywać obietnic, pracownicy tracą zaufanie do organizacji, a ich zaangażowanie spada.
Aż 71% członków zarządów firm badanych przez Hewitt jest zdania, że pozyskiwanie i utrzymanie utalentowanych pracowników będzie największym wyzwaniem dla działów kadr w perspektywie kolejnych 3-5 lat.
"Wyniki Badania wskazują, że 51% firm już dziś rozważa rekrutację poza granicami swoich własnych krajów a także regionów, która pozwoliłaby zapobiec niedoborowi talentów. Jednakże nie chodzi tylko o to, aby poszerzyć geograficzny zakres poszukiwań pracowników: firmy muszą znaleźć nowe sposoby, aby zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach utalentowanych pracowników, muszą też potrafić utrzymać ich w długiej perspektywie w organizacji." – powiedziała Rita Veres, menedżer projektu Badanie Najlepsi Pracodawcy w Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
W Badaniu przeprowadzonym przez Hewitt wzięło udział 120,000 pracowników oraz 3,000 członków najwyższej kadry zarządzającej w 600 firmach w 12 krajach Europy Środkowo – Wschodniej - Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Słowenii, Turcji, Polsce, Rumunii, Rosji i Ukrainie. W badaniu wzięły udział firmy zatrudniające minimum 50 pracowników i obecne na danym rynku od minimum 2 lat.
tłum.
(Hewitt Associates)
2008-06-05